رودک

رودک

رودک روستاهای رودبارقصران

روستای رودک

رودک یا رودبارَک از روستاهای رودبار قصران استان تهران است. این روستا بعد از زردبند و دومین روستای رودبارقصران از سمت جاده لشگرک است.

رودک

آب و هوای این روستا در تابستان خنک و دلپذیر و در زمستان سرد و برفی می باشد. به دلیل اینکه راه بقیه روستاها و شهرهای رودبارقصران از رودک می گذرد در روزهای تعطیل اغلب، جاده ترافیک است و به همین علت محل مناسبی جهت رستوران و فروشندگی است. و به همین خاطر بیشتر رستوران های رودبار قصران در این روستا قرار دارد.

رودک

رودبارقصران

در رودک هتلی به اسم هتل آریانا در حال ساخت است که به دلیل ساخت غیرقانونی و تخریب به محیط زیست جنجالی در خبرگزاری ها و سایت های خبری ایجاد کرده است.

 

رودک

 

جمعیت این روستا براساس سرشماری سال ۱۳۸۵ حدود ۷۶۷ نفر در ۲۱۴ خانوار بوده‌است. در سال ۱۳۹۳ جمعیت این روستا ۱۰۰۰ نفر بود. در برخی فصل‌های سال، جمعیت به بیش از ۱۷۰۰ نفر می‌رسد. این روستا متشکل از ۵ طایفه است.

روستای رودک رودبارقصران

این روستا از دیدگاه تاریخی، به‌ مانند بیشتر روستاهای رودبارقصران، جزئی از بلوک لواسانات به‌شمار می‌آمده‌است، همچنان‌که امروزه نیز بیشتر مردم آن را جزئی از لواسان می‌دانند.

در اردیبهشت سال 97 سیل ویران گری در این روستا رخ داد که میتوانید آن را در این خبر مطالعه نمایید. جهت مطلع شدن کلیک کنید.

 

بخش از این متن برگرفته از: ویکی پدیا

اشتراک گذاری این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *