رسنان

رسنان

رسنان روستاهای لواسان بزرگ

رسنان

رسنان یکی از روستاهای لواسان بزرگ است.

رسنان

این روستا در یازده کیلومتری جاده تهران به دماوند و در فاصله چهارده کیلومتری از شهر لواسان مرکز بخش لواسانات واقع است. بعد از گذر از مسیل جاجرود و حرکت به سمت سد لتیان شما به این روستای زیبا می‌رسیم.

لواسان بزرگ

روستایی زیبا نزدیک تهران که خوراک یک سفر یک روزه برای تعطیلات آخر هفته است. تنفس هوای پاک و دیدن آسمان آبی غنیمتی است که شما می توانید طی مدت نیم ساعته و در فاصله حدود ۴۰ کیلومتری هر کجای اطراف تهران به آن برسید.

آب و هوای رسنان در بهار و تابستان معتدل و مطبوع و در پاییز و زمستان سرد است. البته درست است که هوای در زمستان سرد است، اما دیدن این روستا را در تمام فصول به شما توصیه می‌کنیم. این روستای زیبا با مناظر دلفریب و جلوه‌های کم‌نظیر به ویژه در بهار و تابستان هزاران گردشگر شهری را به سوی خود جلب می‌کند.

رسنان

روستای رسنان

رای رفتن به رسنان از دو راه می‌توان استفاده کرد. یکی مسیر تهران، لواسان، ناران، هنرک، افجه، برگ جهان و  نیکنامده و سپس رسَنان و دیگری تهران، جاجرود، سد لتیان، رسنان. هر دو این مسیرها آسفالته است.

در زمان های قدیم این روستا از بافت قدیمی بهره می برد و یکی از معروفترین افراد این روستا کدخدا خلیل بود که باغات و احشام زیادی در زمان خود داشت ولی به دلیل نیکو کار بودن این فرد قسمت اعظمی از این باغات به افراد دیگری واگذار شد.

بافت این روستا از حالت روستایی به ویلایی تغییر کرده است.

 

بخش از این متن برگرفته از: ویکی پدیا

اشتراک گذاری این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *