کند علیا و سفلی

کند علیا و سفلی

روستاهای لواسان کند علیا و سفلی

روستای کند علیا و سفلی لواسان

کند بالا و کند پایین یا کند علیا و سفلی یکی از روستاهای لواسان است.

روستای کند علیا و سفلی یکی از روستاهای شهر لواسان و از شهرستان شمیرانات است. در فاصله 38 کیلومتری از تهران قرار دارد که برا رسیدن به این روستا باید از بلوار اصلی لواسان استفاده کرد.

 

کند علیا و سفلی

لواسان

روستای کند از بخش علیا و سفلی تشکیل شده است که کند سفلی در پایین دست و کند علیا در بالا دست قرار دارد و بسیار آب و هوای خوبی دارد که باغات مرکبات که می توان مخصوصا گیلاس را به وفور در آن مشاهده کرد.

وجود بقایای آثار باستانی در کند علیا از جمله تپه گوشواره، قلعه پیرزن، جوهک و شیرتازه نشانگر قدمت طولانی این روستا است که به اوایل دوره اسلامی می رسد. کند سفلی نیز قدمتی چند صد ساله دارد.

کند علیا و سفلی

کند علیا و سفلی

برای دسترسی به این روستا می بایست از شهر لواسان وارد دوراهی کند  که در همان بلوار اصلی لواسان قرار دارد شد و سپس با ادامه این جاده به یک دو راهی می رسیم که باید به سمت راست برویم  که کمی باریک و طولانی است و در نهایت به روستا میرسیم.

کند علیا و سفلی

اشتراک گذاری این مطلب

13 پاسخ در “کند علیا و سفلی

  1. فرهنگ پایین و اخلاق نامناسب اهالی کند، ممکن است شما را به دردسر بیندازد!
    پس از برگشت از آبشار به سمت ماشین، متوجه پنچر شدن چرخ ها توسط افرادی ناشناس شدیم و با عدم وجود آنتن در منطقه، مدتی را درگیر یافتن کمک برای فرار از منطقه بودیم! در نهایت متوجه شدیم که اهالی منطقه از دیدن شما در آن روستا، آن هم در اوایل روزهای هفته، اصلا خوشحال نیستند!

  2. کند علیا فضایی بسیار دنج و زیبایی داره . در همه فصول مخصوصا زمستان و بهار فوق العاده هست. واقعا به تجربش میارزه که گشتی هم به اونجا بزنید
    البته بشرطی که به طبیعت بکر اونجا احترام بگزاریم. بر عکس نظر خانم نگین مردم بسیار خوبی داره.

    1. آرمان جان شما یا کندی هستی, یا چوب این جماعت به تن شما نخورده. این ده و مردم آن در قرون وسطا زندگی میکنند. بغایت دروغگو, دودره باز, حسود و و و و هستند.

  3. نظریه خانم نگین کاملا صحیح است..البته همه را نمیتوان با یک نظر مقایسه کرد..باید دید این کاره ناشایست کاره چه کسی یا کسانی است که باعث ترویج چنین فرهنگ اشتباهی شده که ن تنها در کند بلکه بیشتر روستاها چنین افرادی را شناسایی و آنها را به میهمان نوازی و جلب توریست چه داخلی و خارجی آگاه کرد خداراشکر که فرهنگ احترام به محیط زیست ترویج پیدا کرده.. این فرهنگ هم جای خودش را پیدا کند عالیست..در کند تا آخرین مسیر به سمت آبشار را میتوان با وسیله رفت..که در همان نقطه باید به ترویج این فرهنگ بپردازیم..در آن نقطه بارها به وسیله من و دوستانم آسیب رسانده اند و حتی با ما برخورد فیزیکی هم داشته اند..

    1. من خودم بچه همون جام میدونی ماشین کی این جوری میکنه بچه های اون جا بچه های شری هستن ولی مردمش نه

  4. سلام من از اهالی روستای ابیانه هستم و بسیار مردم از ایرانی و خارجی برای دیدن مراجعه میکنن این ازار واذیت هم چند وقتی اونجا هم دیده میشد که در نهایت مشخص از افراد خود ابیانه نیست بلکه از روستاها ویا کلا غریبها بودن که این کار را انجام میدادن.

  5. اهالی کند علیا یک مشت مردم عقب مانده, دو دره باز, دزد, دروغگو و هر چه بگویید کم گفتید. این اسم “کند” اسم خوبی است برای این ده. چون هیچگاه تند نمیشوند. من در شصت سال گذشته هیچ تغییری در این کثافت خانه ندیدم.

  6. سلام بابا چه خبره تو هر قشری همه جور آدمی ممکنه با ما برخورد کنه به خاطر رفتار اشتباه اون افراد چوب دستمون نگیریم همه رو بهمون بزنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *