سینک

سینک

روستاهای لواسان سینک

روستای سینک لواسان

سینک یکی از روستاهای  لواسان است.

سینک در 20 کیلومتری شمال شرقی شهر تهران در دامنه های جنوبی رشته کوه البرز بنام کوه چهار چشمه قرار دارد و یکی از ییلاقات قدیم تهران بوده که دارای آب و هوای بسیار مناسب کوهستانی می باشد. با توجه به اینکه بافت روستا در دو طرف مسیر رودخانه افجه قرار دارد و از نظر جابجایی هوا شرایط بسیار مناسبی دارد ، کمتر روستای لواسان چنین آب و هوای مطبوعی دارد.

برای رفتن به سینک باید به سمت لواسان راهی شد و مسیر افجه و هنزک را پیش گرفت و در دوراهی اول به سمت هنزک مسیر را ادامه داد و بعد از هنزک روستای سینک می باشد.

سینک

با توجه به اینکه موقعیت روستا در دو طرف رودخانه عبوری و در دامنه سراشیبی مشرف به رودخانه قرار گرفته است،و در اصطلاح محلی به دامنه سینه گفته می شده،احتمالاً بنام سینه کوه بوده و در اثر مرور زمان بنام سینک تلفظ شده است.

سینک

قدمت این روستا با توجه به آثاری که در حفاری بعضی از نقاط روستا انجام گرفته بود آثاری مربوط به قبل از اسلام و دوره زرتشت یافته شده است زیاد می باشد.

لواسان

از طرفی چون لهجه و اصطلاحات محلی روستای سینک، بسیار متمایز از روستاهای مجاور و لواسان می باشد ،شباهت زیادی دارد به روستای گلیارد دماوند و فشم و میگون که از روستاهای قدیمی این منطقه دماوند سابق قلمداد می شود، میرساند که دارای قدمت زیادی می باشد.

سینک

اشتراک گذاری این مطلب

6 پاسخ در “سینک

  1. سلام دوست عزیز.
    قیمت زمین در روستای سینک چنده ؟ و متراژ کم میفروشن ؟ مثلا ۱۰۰ متر؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *