هتل گل یخ شمشک

هتل گل یخ شمشک

شمشک معرفی رودبارقصران

هتل گل یخ شمشک

هتل گل یخ شمشک یا باربن با مساحت 5000 متر مربع و با زیر بنای مفید 5700 متر مربع در محدوده شمشک بنا شده است. هتل یا به عبارتی مجتمع در 10 طبقه (هفت طبقه مسکونی و سه طبقه پارکینگ) دارای  66 واحد مسکونی در متراژهای 48 الی 330 متر و دارای  75 واحد پارکینگ میباشد. اما چه ویژگی خاصی این هتل را متفاوت و هیجان انگیز نشان می دهد.

هتل گل یخ شمشک

ایده ساخت هتل گل یخ شمشک

این هتل در دومین پیست اسکی بزرگ ایران احداث شده و یک هتل کوهی محسوب میشود. ایده ساخت این هتل از خانه های ساخته شده توسط ساکنان بومی قطب شمال گرفته شده است با این  تفاوت که در ساخت ان از بلوک های یخ استفاده نشده بلکه از لایه های توپوگرافی بهره برده اند. طراحان و سازندگان این بنا با ساخت آن نمایشی از رابطه ی بین معماری و طبیعت را نشان داده اند .

شاید با نگاه به ظاهر عجیب و خاص هتل گل یخ بتوان برداشت های متفاوتی داشت. هر فردی با دیدن آن تشبیه خاصی در ذهن خودش انجام میدهد و شکلی را می بیند که آن دیگری نمیبیند. ساختمانی با ظاهری خمیده و سفید,طرح استخوان مانند و یا بنایی شبکه شبکه به شکل غار که از دل برف های سفید بیرون زده است.

 

طراح هتل گل یخ شمشک

طراحی متفاوت این هتل کوهی توسط استودیو ری انجام شده است.مفهوم اصلی ظاهر این هتل که به شکل مکعب است از این ایده گرفته شده که چشم انداز این هتل که در میان کوه قرار دارد پوشیده از برف باشد.

هتل گل یخ شمشک

معماری داخل هتل گل یخ

فضای داخلی هتل نیز دنباله رو همان سبک اسکیمویی است.اتاق های پنت هاوس مثل غارهای طبیعی کوه های یخی کنده کاری شده است  و مانند داخل کلبه اسکیمو ها طراحی شده اندو این شیوه در راهرو های هتل هم دنبال شده است . در طبقات بالاتر اتاق ها بزرگتر میشود. اتاق ها دارای تراس هایی است به شکل منحنی که حوض آب گرم دارند و آبتنی در هوای سرد را میسر کرده است. البته سوییت ها دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی مطبوع هستند.

 

پنت هوس زیبای هتل گل یخ شمشک

هتل گل یخ شمشک علاوه بر اتاق ها دارای چهار پنت هاوس فوق لوکس و مبله است که پنجره های به شکل قلوه سنگ طراحی شده اند و منظره زیبایی از رشته کوه های اطراف را به نمایش میگذارند. پنجره های این هتل نیز به گونه ای طراحی شده است که فضای اطراف به خوبی قابل مشاهده است. از دیگر نقاط مثبت این اتاق ها اشراف به پیست اسکی نزدیک هتل است.

جاذبه های اطراف هتل بارین

از جاذبه های اطراف و نزدیک به مجموعه گل یخ میتوان به پیست اسکی شمشک، جاده چالوس، دریاچه ولشت، کندلوس غار یخ مراد اشاره کرد که هرکدام در نوع خود منظره های دیدنی زیادی دارد.

 

نحوه رزرو در هتل گل یخ

نکته مهم در مورد هتل این است که سوئیت ها و آپارتمان های آن تحت مالکیت شخصی است و برای اقامت در آن باید واحد های آن را اجاره کنید.

 

جوایز دریافتی هتل گل یخ شمشک

بد نیست کمی با جلوه بین المللی این مجموعه آشنا شوید. برای شناخت بیشتر هتل گل یخ شمشک لازم است بدانید تا کنون این هتل بین المللی توانسته چه جایزه های ارزنده ای را دریافت کند. از زمان تاسیس هتل تا به امروز این هتل بین المللی و جهانی توانسته جایزه های زیادی را تصاحب کند. در ادامه به برخی از مهم ترین جایزه هایی که این هتل مجهز توانسته دریافت کند را به شما معرفی خواهیم کرد.

جایزه معماری در قسمت عمومی در سال 1390 و قرار گرفتن در شورت لیست و برنده شدن جایزه بین المللی معماری شیکاگو از جمله مهمترین جایزه هایی است که تا کنون هتل بین المللی گل یخ شمشک موفق به کسب آن ها شده است. این موارد ذکر شده تنها چند جایزه خاصی است که گل یخ شمشک به خاطر معماری شگفت انگیزش دریافت کرده است.

 

اشتراک گذاری این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *