9 دلیل مهم برای آغاز نوشیدن آب لیمو به صورت روزانه

9 دلیل مهم برای آغاز نوشیدن آب لیمو به صورت روزانه

خبر

لیمو مزایای زیادی دارد و نوشیدن آب لیمو هم می‌تواند سلامت شما را تضمین کند. در ادامه با 9 دلیل مهم برای آغاز مصرف آب لیمو آشنا شوید.

لیمو ترش، یک میوه فوق‌العاده بوده و در کنار پرتقال و گریپ فروت، بخشی از خانواده بزرگ مرکبات به حساب می‌آیند. آن‌ها به طور طبیعی در آب و هوای گرم و در نزدیکی خط استوا رشد می‌کنند، اما می‌توانند در گلدان‌ها و در آب و هوای سردتر هم درون محیط خانه رشد پیدا کنند. مصرف مرکبات ضروری است، زیرا توانایی بسیار عالی در کمک به بدن برای حفظ سلامتی خواهند کرد. در صورتی که می‌خواهید بدانید این میوه‌های کوچک زرد شگفت‌انگیز، چگونه می‌توانند به شما در کسب سلامتی کمک کنند، باید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

9 دلیل مهم برای آغاز نوشیدن آب لیمو به صورت روزانه

1: کبد شما را پاکسازی خواهد کرد

دستگاه گوارش شما در هر روز صبح، حالتی معادل روزه گرفتن دارد، زیرا تمام شب هیچ غذایی وارد بدن نشده است. این زمان، بهترین فرصت است تا تلاش خود را برای سم‌زدایی از بدن انجام دهد. شما یک لیمو را به چهار قسمت تقسیم کرده و آب آن را در یک لیوان آب گرم، بریزید. تمام آب لیمو را بنوشید و 20 الی 30 دقیقه قبل از خوردن نخستین وعده غذایی، صبر کنید. سه قطعه باقی مانده از لیمو را در یخچال قرار دهید تا در طول روز با چای‌های گیاهی، مصرف کنید تا طعم فوق‌العاده آن را تجربه کنید.

2: تاثیر عالی روی سرماخوردگی و آنفولانزا

لیمو را می‌توان یک افزودنی قدرتمند برای مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا است. آب لیمو به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک خواهد کرد و این تاثیر در زمینه مبارزه با عفونت‌هایی همانند سرماخوردگی و آنفولانزا هم به چشم می‌خورد. لیمو سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C است که تاثیر زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. هر زمان که احساس سرماخوردگی و آنفولانزا کردید، سعی کنید مقداری آب لیمو و عسل را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و بنوشید.

9 دلیل مهم برای آغاز نوشیدن آب لیمو به صورت روزانه

3: بهبود گوارش

یکی دیگر از مزایای نوشیدن آب لیمو گرم در صبح، فعال کردن مایعات مربوط به دستگاه گوارش است. معده انسان در طول شب به حالت ناشتا می‌رود و این که به محض بیدار شدن از خواب، بلافاصله صبحانه مصرف کنیم، قطعا شرایط سختی را برای گوارش به وجود خواهد آورد. نوشیدن آب لیمو گرم به فعال کردن معده و روده شما کمک خواهد کرد و آن‌ها را برای یک روز، آماده خواهد کرد. همچنین تاثیر زیادی در قلیایی کردن سیستم گوارش خواهد داشت که در نهایت می‌تواند شرایط هضم را بهتر کند.

4: احیای الکترولیت‌های بدن

الکترولیت‌ها را می‌توان گروهی از مواد مغذی بدن معرفی کرد که در کنار هم برای کمک به عملکرد بدن، فعالیت می‌کنند. این مواد مغذی شامل منیزیم، کلسیم، پتاسیم، سدیم، کلرید و فسفات می‌شود. آن‌ها برای عملکردهای خاص در بدن همانند عملکرد مناسب قلب، انقباض عضلات و عملکرد مناسب عصب، ضروری هستند. نوشیدن لیمو، کمی نمک سلتیک، آب نارگیل، عسل و قطره‌های معدنی می‌توانند به عنوان یک نسخه سالم از دیگر نوشیدنی‌های الکترولیتی حاوی شکر در بازار باشند؛ این موارد را امتحان کنید و نتایج مثبت آن را در سلامتی بدن مشاهده کنید.

9 دلیل مهم برای آغاز نوشیدن آب لیمو به صورت روزانه

5: سرشار از ویتامین C

لیموها به طور طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C هستند که برای عملکرد بدن، تاثیر زیادی دارند. ویتامین C برای کمک به مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به پیشگیری از سکته مغزی، کمک به حفظ سلامت قلب، کمک به مبارزه با سرطان، کمک به دستیابی به پوست سالم، مو، ناخن و بهبود زخم‌ها لازم است. ویتامین C یک بخش اساسی در رژیم غذایی ما بوده و لیمو می‌تواند به ما در تهیه آن، کمک کند.

6: افزایش سطح پتاسیم بدن

لیمو از نظر پتاسیم، سرشار بوده که یک ماده مغذی اساسی برای بدن سالم است. سیستم عصبی و سیستم قلبی عروقی، علی‌الخصوص برای تنظیم عملکرد قلب و بهبود شرایط عصبی به پتاسیم وابسته است. مصرف مرتب لیمو می‌تواند به شما در محافظت از عوارض ناشی از پایین بودن سطح پتاسیم، کمک کند. همانطور که قبلا ذکر شد، نوشیدن یک نوشیدنی الکترولیتی سالم و خانگی، ممکن است همان چیزی باشد که به آن نیاز دارید.

7: بهبود شرایط جذب آهن در بدن

آهن را می‌توان یکی از ضروری‌ترین مواد موردنیاز بدن دانست، اما در صورت عدم وجود مواد مغذی مناسب، آهن به راحتی جذب نمی‌شود. بیشتر متخصصان بهداشت، مصرف آهن را به همراه ویتامین C توصیه می‌کنند تا توانایی بدن در جذب آهن موردنیاز را تقویت کند. بهتر است سری بعد که قصد مصرف غذاهای سرشار از آهن را دارید، لیمو هم در کنار آن، مصرف کنید. این مسئله می‌تواند به صورت نوشیدنی لیمو باشد یا این که لیمو را روی غذای خود فشار دهید؛ قطعا طعم فوق‌العاده‌ای را به غذا خواهد  بخشید.

9 دلیل مهم برای آغاز نوشیدن آب لیمو به صورت روزانه

8: کاهش وزن

نوشیدن آب لیمو گرم در صبح، همانطور که قبلا هم گفته شد می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند تا از عملکرد بهینه دستگاه گوارش اطمینان حاصل کنید. یک سیستم هضم با عملکرد بهینه به شما در استفاده صحیح و از بین بردن مواد غذایی، کمک خواهد کرد و همچنین، موجب حفظ وزن سالم خواهد شد. نوشیدن آب لیمو گرم یا چای‌های گیاهی حاوی آب لیمو، روش‌های عالی برای جایگزینی سایر نوشیدنی‌های قندی بوده که ممکن است، مصرف کنید؛ همانطور که می‌دانیم، قند در افزایش وزن، نقش زیادی دارد.

9: سلامت قلب

مطالعات نشان داده‌اند مصرف لیمو ترش می‌تواند به رگ‌های خونی و شریان‌های بدن و حتی قلب شما کمک کند تا عملکرد درستی داشته باشند و اجازه می‌دهند خون از طریق آن، پمپاژ شود و اکسیژن بدن، تامین شود. بنابراین مصرف لیمو می‌تواند به شما در محافظت از قلب در برابر بیماری‌هایی که بر روی عضو تاثیر دارد، کمک کند. همانطور که می‌دانیم، پتاسیم یک ماده معدنی مهم بوده که برای سلامت بدن، مفید است و شامل قلب می‌شود. پتاسیم موجود در لیمو می‌تواند تاثیر زیادی روی شریان‌های سالم داشته باشد. لیمو یک میوه شگفت‌انگیز بوده و می‌توان آن را به طور وسیع در تمام فروشگاه‌ها و در طول سال پیدا کرد. در صورتی که لیموها را خارج از یخچال نگه‌داری کنید، ماندگاری بیشتری خواهند داشت. اگر سری بعد از لیمو استفاده کنید، قطعا بدن از شما تشکر خواهد کرد.

 

منبع

اشتراک گذاری این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *