پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین

پیست اسکی پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین مهم‌ترین پیست اسکی ایران و منطقه خاورمیانه است که در استان البرز و نزدیکی رودبارقصران واقع شده‌است.

پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین اولین پیست اسکی در ایران است که از طرف فدراسیون جهانی اسکی مورد تأیید برای برگزاری مسابقات رسمی شناخته شد و عنوان بین‌المللی به خود گرفت.

این پیست وابسته به امکانات ویژه و خاص که شامل نکات فنی مانند، شیب مسیر، طول مسیر، محل برگزاری مسابقات و امکانات رفاهی است. دیزین در کوه‌های البرز و از تهران به فاصله ۱۲۳ کیلومتر از مسیر جاده چالوس و ۷۴ کیلومتری شهر کرج و ۷۱ کیلومتر از مسیر شمشک که امکانات ورزشی قابل توجهی دارد، واقع شده‌است.

پیست اسکی دیزین

پیست اسکی بین المللی دیزین

اولین دستگاه‌های بالابر در سال ۱۳۴۸ در دیزین نصب شدند. دیزین ۲۳ پیست اسکی دارد که شامل ۴ تله کابین شاله، قله، دره، چمن، ۲ تله سیژ قله و چمن، ۷ تله اسکی بشقابی شامل دوبل مایر، سی چال، گوزنی، پشت ویل، مبتدی، چمن و یک تله اسکی چکشی است. برخی از پیستهای آن عبارتند از: پیست اسنو پارک، پیست یو، پیست مبتدی و پیست چمن. پائین‌ترین نقطه از سطح دریا ۲۶۵۰ متر و بلندترین نقطه آن ۳۶۰۰ متر و مسیر اسکی ۷٬۵ کیلومتر است.

مدت زمان فصل اسکی در دیزین که بیشترین زمان را برای اسکی بازان درایران فراهم آورده از اوایل آذرماه تا اواخر اردیبهشت ماه است.

پیست اسکی دیزین

امکانات رفاهی این پیست بنا به توسعه وسعت منطقه شامل ۲ هتل، ۱۹ کلبه (شاله) و ۵ رستوران است. آب و هوای بسیار مناسب زمستانی ( 20- سانتی گراد ) با تعداد روزهای آفتابی زیاد و آب و هوای دلپذیر تابستانی حداکثر (۲۰+ سانتی گراد) و امکانات فراوان و دسترسی مناسب، دیزین را به یک دهکده توریستی کم‌نظیر زمستانی و تابستانی در خاورمیانه تبدیل کرده است.

پیست اسکی دیزین

Dizin Ski Resort

در طول تابستان، اسکی روی چمن نیز در این پیست امکان‌پذیر است. پیست اسکی روی چمن دیزین ۶۵۰ متر طول دارد. همه ساله در این منطقه مسابقات جهانی اسکی روی چمن برگزار می‌شود. همزمان، در مناطق دیگر دیزین از جمله منطقه پیست چمن، امکان فعالیت‌هایی از قبیل دوچرخه سواری کوهستانی، تیراندازی با کمان، کایت سواری و غیره موجود است و گردشگران از باغ گل و گونه‌های نادر گیاهان کوهستانی بازدید می‌نمایند.

بخش از این متن برگرفته از: ویکی پدیا

اشتراک گذاری این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *