مزرعه سادات

مزرعه سادات

روستاهای لواسان مزرعه سادات

روستای مزرعه سادات لواسان

مزرعه سادات یکی از روستاهای  لواسان کوچک استان تهران است. اهالی قدیمی روستا می‌گویند اینجا حدود پانصد سال قدمت دارد.

 

مزرعه سادات

 

در روستای مزرعه سادات نشانی از مزرعه وجود ندارد که این روستا به نوعی وارد زندگی شهر‌نشینی شده و بافت روستایی در آن رو به فراموشی است. هرچند که هویت، تاریخچه، آداب و رسوم و ناگفته‌های بسیاری دارد که هنوز در یاد اهالی قدیمی باقی مانده و با گفت‌وگو با آنها می‌توانید به نوعی به تاریخ شفاهی روستا دست پیدا کرد.

این روستا از شمال به کند علیا و سفلی، شرق کردیان، غرب سوگورستانی و جنوب لواسان می‌رسد.

لواسان

در ابتدای ورود به روستا، اتاقک نگهبانی وجود دارد. اتاقک حدود 4 سال است که در ابتدای روستا قرار گرفته و هدف از راه‌اندازی آن، حفظ امنیت و جلوگیری از ورود افراد غریبه به روستا است. اهالی اغلب از وجود اتاقک نگهبانی راضی هستند و می‌گویند باعث امنیت بیشتر در روستا شده است. راه ورودی این روستا به سمت سربالایی است.

مزرعه سادات

روستای مزرعه سادات

4طایفه اصلی اهالی روستا را تشکیل می‌دهند. این چهار طایفه عبارتند از؛ طایفه‌های “ریحانی”، “سیدیوسفی”، “میرطاهری” و “میرمحمدی”. هر 4 طایفه از سادات هستند. به علاوه حدود پنجاه سال قبل روستا آب و هوای خوش و مزارع سبزی فراوانی داشته، برای همین نام روستا را مزرعه سادات گذاشته‌اند.

برای رفتن به روستای مزرعه سادات می‌توانید به سمت لواسان بروید و در بلوار لواسان یا امام خمینی(ره) نرسیده به میدان، سمت چپ وارد خیابان شهید اسدیان شوید و ادامه مسیر دهید تا به روستا برسید.

اشتراک گذاری این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *